V minulém příspěvku jsme vytvářeli dřevěné plaňkové oplocení s ocelovými sloupky a betonovou podezdívkou pomocí objektu zábradlí. Tento styl zábradlí můžeme po zkopírování a přejmenování dále upravovat. Vytvoříme z něj další plot tentokrát s podezdívkou a zděnými sloupky zakončenými betonovou stříškou. Úprava bude poměrně jednoduchá. Na kartě Components změníme profil všech sloupků na obdélníkový rozměru 200x200 tak, aby sloupky měly stejnou šířku jako podezdívka. | |
Styl zábradlí uložíme a vytvoříme si 3D blok betonové stříšky, kterou bude zděný sloupek zakončen. V tomto příkladu byla vytvořena betonová stříška se základnou rozměru 250x250 mm a vkládacím bodem uprostřed spodní plochy. Stříšky vytvoříme vysunutím dvou obdélníků z nichž spodní má úhel zkosení 0° a druhý (v tomto případě) 70°. | |
Přesuneme se do stylu definice zábradlí na kartu Display properties, vybereme zobrazení Model a ikonou vpravo nahoře se přesuneme do dialogového okna, ve kterém lze měnit zobrazení komponent zábradlí. | |
Zde se přepneme na kartu Other a pomocí tlačítka Add přidáme právě vytvořený blok betonové stříšky. Blok se bude vkládat ke všem sloupkům, takže v pravém sloupci zatrhneme položky Fixed Post a Dynamic Post. Ve spodní části Insertion Offset zadáme výšku odsazení Z-ové souřadnice 1200. V pravém spodním rohu v části Attach To vybereme All, protože, jak bylo již zmíněno výše, stříšku budeme vkládat ke všem sloupkům. Dialogový panel ukončíme klepnutím na OK. | |
Jako obyčejně nakonec na kartě Materials změníme u editovaných komponent materiály a styl uložíme. | |
Žádné komentáře:
Okomentovat