pondělí 30. července 2012

Přepínání uchopovacích bodů pomocí Command Tool

Při práci v AutoCADu je třeba občas přepínat uchopovací body podle typu práce, který provádíme. Uchopovací body řídí systémová proměnná OSMODE. Hodnotu této proměnné můžeme měnit pomocí Command Tool, který umístíme do palety nástrojů. Pro zjištění hodnoty proměnné OSMODE nejprve nastavíme požadované uchopovací body a poté zjistíme nastavení proměnné vypsáním jejího názvu do příkazového řádku.

 osmode02
osmode01
Nyní do vhodné palety vložíme prázdný command tool. V nelokalizované verzi AutoCADu Architecture ho nalezneme v Stock Tool Catalog / Helper Tools. Nástroj přetáhneme do palety nástrojů.

var03
var02
Po klepnutí pravým tlačítkem myši na nástroj v paletě nástrojů vybereme z kontextového menu Properties. V dalším dialogu změníme název nástroje, můžeme přidat obrázek do ikony a hlavně změníme příkaz, který se bude provádět po klepnutí na nástroj. Příkaz změníme klepnutím vedle řádky command. Zde napíšeme příkaz:
(setvar “osmode” 47)
setvar je příkaz pro nastavení proměnné (set variable)
osmode je jméno proměnné – důležité je napsat jméno proměnné do uvozovek
47 je hodnota proměnné, kterou jsme odečetli v jednom z předchozích kroků z příkazové řády.
Nyní můžeme vlastnosti nástroje zavřít. Jeho funkčnost vyzkoušíme například tím, že pomocí F3 zrušíme všechny uchopovací body a následně klepneme na nově vytvořený nástroj.
osmode04
osmode03
Pro vytvoření dalšího nástroje, který přenastaví uchopovací body můžeme právě vytvořený nástroj zkopírovat. Dále posupujeme jako při vytváření předchozího nástroje. Nastavíme si uchopovací body, zjistíme hodnotu proměnné OSMODE, u zkopírovaného nástroje změníme jeho název a položku command.

osmode06
osmode05
osmode07
osmode08
 
Uchopovací body po klepnutí na nový nástroj


osmode09
Nástroje v paletě nástrojů

 

Jan Panoch

Žádné komentáře:

Okomentovat