úterý 31. března 2015

AutoCAD 2016 - monitorování systémových proměnných a nové systémové proměnné

Množství systémových proměnných v AutoCADu, ACA a MEP je tolik, že se v nich málokdo vyzná. Pro lepší správu a sledování proměnných máme nyní v AutoCADu 2016 Systém Variable Monitor. Spustíme ho příkazem SYSVARMONITOR nebo ikonou v pravém spodním rohu status baru.

clip_image001

Dialogové okno vypisuje stav vybraných systémových proměnných uvádí, zda se jejich hodnota liší od preferované (červený křížek) nabízí přepis hodnoty a užitečný odkaz do nápovědy.

 image

Monitorovat nemusíme veškeré proměnné ale jen ty, které si do monitoringu přidáme pomocí panelu Edit Systém Variable List. Ten zavoláme příkazem Edit List…

clip_image003

DIMLAYER

Proměnná řídí do které hladiny se kreslí kóty a podrobněji se o ni můžete dočíst v jednom z předchozích příspěvků.

GALLERYVIEW

Když jsem před rokem psal o novinkách verze 2015, vyjádřil jsem se poněkud rozpačitě o změně spočívající v generování náhledů stylů kót, multileaderů, tabulek, bloků… Asi jsem nebyl jediný, komu se toto "vylepšení" úplně nezdálo a tak Autodesk zavedl v nové verzi AutoCADu systémovou proměnnou GALLERYVIEW, po jejímž nastavení na 0 se roletky stylů vrátí do verze 2014.

clip_image004

clip_image005

REVCLOUDCREATEMODE

Proměnná řídí způsob kreslení revizních mráčků. O proměnné jsem podrobněji psal v tomto příspěvku.

REVCLOUDGRIPS

Proměnná řídí počet uzlů zobrazujících se u revizních mráčků a blíže jsem o ní psal v příspěvku o revizních mráčcích.

Jan Panoch

Žádné komentáře:

Okomentovat