středa 25. března 2015

AutoCAD 2016 - revizní mráčky

Revizní mráčky jsou v nové verzi AutoCADu výrazně vylepšeny. I když se stále jedná o polyčáru (polyline), daleko lépe se edituje. Na následujících obrázcích je vidět, že po nakreslení revizních mráčků se nezobrazuje tisíc uzlů jako doposud, ale uzly jen v lomových bodech a středu úseků. Tvar mráčků lze tak snadno editovat stejně jako polyline. Pokud byste přeci jen chtěli u každého obloučku zobrazit uzly jako v předchozí verzi vypněte si proměnnou REVCLOUDGRIPS (viz níže)
clip_image001
clip_image002
Z nové kontextové nabídky stojí za povšimnutí především volba create Type…
clip_image003
Která nás přenese do následující nabídky, pomocí níž můžeme řídit chování mráčků při jejich kreslení.
clip_image004
Zde zase stojí za povšimnutí volba Object, která převede vybranou polyline (nemusí být ani uzavřená) na revizní mráčky…
clip_image005
… a těsně před ukončením příkazu ještě nabídne možnost obrácení směru.
clip_image006
Naposled vybraná volba (kromě object) se ukládá do systémové proměnné REVCLOUDCREATEMODE
clip_image007
Alespoň v betaverzi byla implicitní hodnota nastavena na 0, což odpovídá volbě freehand. To je ovšem alespoň pro mě volba nejméně použitelná, takže doporučuji spíše hodnoty 1 (rectangular) nebo 2 (polygonal)
Stejně jako polyline můžeme na revizní mráčky aplikovat příkazy LINEWORKMERGE nebo LINEWORKSUBTRACT
clip_image008
clip_image009
Mráčky zvládnou i LINEWORKTRIM a LINEWORKDIVIDE, ovšem řezaná hrana zůstane rovná.
clip_image010
Systémová proměnná REVCLOUDGRIPS řídí počet uzlů zobrazujících se u revizních mráčků. Nabývá hodnot ON a OFF a v případě, že ji vypnete, budou se revizní mráčky chovat stejně jako v předchozích verzích.
clip_image011
clip_image012
 

Žádné komentáře:

Okomentovat